Tu ste: Home // Film // Rijetki metaforički filmski eseji

Rijetki metaforički filmski eseji

gilic_vlatkoU utorak i srijedu, 19 i 20. svibnja od 20 sati u kinu Tuškanac bit će prikazana velika retrospektiva kratkih filmova jednog od najznačajnijih jugoslavenskih filmskih autora Vlatka Gilića. Nakon više od 30 godina u Hrvatskoj će se ponovo moći vidjeti njegova višestruko nagrađivana remek djela kao što su „Ljubav“, pobjednički film festivala u Oberhausenu 1973. koji je beogradski Institut za film proglasio najboljim jugoslavenskim kratkim filmom svih vremena. Zatim će biti prikazan „Dan više“ koji je godinu ranije bio pobjednik iz Oberhausena, „In continuo“ nagrađen 1971. Srebrnim medvjedom u Berlinu, „Moć“ koji je bio prikazan u službenoj konkurenciji festivala u Cannesu 1973., te još niz drugih Gilićevih radova.

 

Vlatko Gilić rođen je u Podgorici 1935., diplomirao je na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu, a filmom se počeo baviti sredinom šezdesetih godina prošlog stoljeća. Tijekom karijere snimio je desetak vrlo inovativnih kratkih filmova, uglavnom na razmeđi dokumentarnog i igranog. Radi se o filozofskim, egzistencijalističkim djelima koje karakterizira stroga formalistička režija s naglaskom na vizualno i nedostatak dijaloga. To su svojevrsni metaforički filmski eseji koji prvenstveno propituju ljudsku prirodu i njenu bit. Najpoznatiji Gilićev rad „Ljubav“ bio je 1973. nominiran za Zlatni Globus, što nije često polazilo za rukom radovima iz ovog dijela svijeta. Riječ je o filmu koji je u biti vrlo jednostavan prikaz posjeta supruge radniku koji radi na gradilištu mosta u kanjonu Male Rijeke u Crnoj Gori. No, snimajući uobičajenu situaciju na neuobičajenom mjestu i to korištenjem pažljivo komponiranih dugih kadrova bez dijaloga, Gilić je stvorio neobično jak emocionalni naboj.

 

Najkontroverzniji film Vlatka Gilića svakako je „Moć“ koju možete pogledati na linku ispod teksta, u kojem autor snima seansu majstora telepatije i hipnoze Slobodana Ćirkovića Roka pod nazivom „Kako upravljati drugima?“ na kojoj grupa muškaraca pod hipnozom nanosi bol, kako sami sebi tako i jedni drugima. Kroz taj brutalan, a ponekad za gledatelje – ali ne i za hipnotizirane aktere – bolan bolni proces, Gilić progovara i o danas vrlo aktualnim temama kao što su manifestacija zloupotrebe moći, manipulacija ljudima i kontrola volje. Na projekcijama u Tuškancu, filmove će najaviti sam autor uz pomoć dr. Živka Popovića, profesora filmologije na Akademiji umetnosti Novi Sad, a program je organizirao Hrvatski filmski savez. Ulaz na projekcije je besplatan.

 



Komentiraj

*


Copyright © 2012 Kupus.net. All rights reserved.
Designed by Theme Junkie. Powered by WordPress.