Tu ste: Home // Likovnost // Meko okidanje golotinje u osamdesetima

Meko okidanje golotinje u osamdesetima

krivo_srastanjeSutra, točno u podne, u NO galeriji Muzeja suvremene umjetnosti predstavit će se katalog izložbe „Krivo srastanje“, kojim će se predstavljanjem ista i zatvoriti. Fotografije Ivana Posavca i Milisava Mije Vesovića iz MSU-ove Zbirke fotografija nastale su u prvoj polovici osamdesetih godina, a mnoge ugledale javno svjetlo u Poletu i Studentskom listu. MSU-ova izložba, nazvana prema poznatoj Azrinoj pjesmi, prvo je zajedničko izlaganje dvojice autora koji su, opirući se dominantnim kulturalnim modelima, značajno pridonijeli razvoju domaće fotografije, ali i medijskih skandala.

krivo_srastanje2Dejan Kršić u osvrtu na izložbu zapisao je: „Tvrdnju da jugoslavensko društvo u doba socijalizma nije bilo ni konzervativno, ni puritansko potvrđuje i činjenica da erotika na stranicama Poleta nije bila utjelovljena isključivo u ženskim tijelima. ‘Skandal Šarović‘ samo je najspektakularniji podsjetnik na to, ali ništa manje značajne nisu ni fotografije koje upućuju na erotičnost djece (Posavčeve djevojčice koje na umjetničkoj manifestaciji Od vječnosti do kiča, u Tkalčićevoj ulici iz 1981. podižu svoje suknjice i pokazuju gaćice ili Vesovićev ciklus Za Rexa, obnaženi dječak s buketom cvijeća). Takve slike danas su nezamislive u medijskom imaginariju: njihovo objavljivanje teško da bi prošlo bez moralne panike, optužbi za pedofiliju i reakcija pravobraniteljice za djecu. Čak i unutar galerijskog konteksta takve fotografije danas postaju problematične i pomalo zazorne. Uostalom, sjetimo se da je krajem istih tih osamdesetih u Americi pod izgovorom borbe protiv zlostavljanja djece potpaljena moralna panika oko Mapplethorpeovih fotografija.“

Autorski tandem, poznat i pod imenom Meko okidanje, pred svojim je objektivom bilježio radnike, pop i rock zvijezde, političare, supkulturnu mladež, ljude s ulice, performanse Tomislava Gotovca… Svjedočili su o postojanju homoseksualne i transvestitske scene, i to na novinskim stranicama bez tabloidne kontekstualizacije. U portretima mladih žena katkad smo mogli vidjeti i obnaženu dojku koju bi današnja cenzorska politika Facebooka i drugog licemjernog medijskog establišmenta označila kao neprihvatljivu za javni prostor. Istodobno, priređivači izložbe (kustoski ju potpisuje Leila Topić) uočavaju aktualnu institucionalno toleriranu prostituciju u celebrity kulturi „sisa i guzica“. Analiza načina na koje društveni kontekst danas postaje žrtvom medijskih industrija možda se najbolje može temeljiti upravo u promatranju prijašnjih vremena – vaša zadnja prilika za „Krivo srastanje“ istječe ovog vikenda!



Komentiraj

*


Copyright © 2012 Kupus.net. All rights reserved.
Designed by Theme Junkie. Powered by WordPress.