bombon od arsena
arhiva
naslovnica
kolumne
forum
kontakt

Filmska vrpca pretrpjela je dosad brojnu demonsku djecu - od manje opasnih vragolana koji demoliraju kuću do istinskih vražjih poslanika s urezanim trima šesticama na potiljku. Isabelle Fuhrman zaslužna je za novu dozu dječje jeze na velikome platnu - mala usvojena Estonka unijet će nemir u američku obitelj i razoriti je poput projektila. Mica Perić pogledala je "Siroče" Jaumea Colleta-Serre i ocijenila ima li u njemu išta više od lake zabave.

 

Demonske djece je vazda bilo na filmu. Bio je jednom Macaulay Culkin đavolski „dobri“ sin, bila je mala Kirsten Dunst vampirica kojoj se niz usne slijevala krv, a mala je Linda Blair hodala unatraške niz stepenice opsjednuta đavlom.

Sićušna Isabelle Fuhrman izvrsno je utjelovila malu zloslutnicu u filmu "Siroče", redatelja Jaumea Colleta-Serre, inače autora filma "House of Wax". Fuhrmanova je 12-godišnja glumica rodom iz Washingtona pred kojom je sigurno uzbudljiva dječja, ako ne i odrasla filmska karijera.

O zlu koje stiže s istoka, iz Rusije, dalo se razglabati u atomskim skloništima koja su nicala za hladnog rata po Americi. U ovom filmu "zlo iz Rusije" nije fantomski bojni projektil niti dolazi iz SSSR-a. Dolazi iz Estonije, i zloslutno je biće koje sprema preustrojiti cijelu jednu ranjenu američku obitelj. Preustrojiti i rastrojiti. Baš poput bojnog projektila. No jednog emocionalnog bojnog projektila, godinama nakon pada Željezne zavjese, no sličnih konotacija.

Glede sinopsisa, on je jednostavan. Bračni par izgubi dijete i u njihov dom stiže devetogodišnja Esther, siroče koje se na prvi pogled izvrsno uklopi s njihovo dvoje biološke djece. Esther je nevjerojatno zrela i sposobna djevojčica no, kud god da krene, nekako privlači nevolju. Otac obitelji to ne vidi, no majka postaje svjesna. Ali kako zaustaviti zlo kad ti se uvuče u flanelske posteljine urednog doma koji i bez njega skriva brojne tragedije?

Vera Farmiga (također s istoka, podrijetlom iz Ukrajine) uvjerljivo glumi majku, suprugu, ex alkoholičarku, glazbenicu koja se bori s demonskom posvojenom kćeri. Tu glumicu zasigurno čeka fina karijera u mainstream američkom filmu jer je sugestivna i lako se gledatelj suživi s likovima koje tumači. Peter Saarsgard je otac, po scenarističkoj definciji mlakonja, pussy, neadekvatan uzor ogledne sveameričke obitelji.

Horor triler počiva na atmosferi, suptilno građenoj napetosti, uvjerljivim kadriranjima i naravno karizmi malene Isabelle Fuhrman koja je nevjerovatno jeziva. Krečnjavo bijele puti, laganomafijaškiruskog akcenta, s povezicama na rukama i na vratu koje skrivaju ožiljke, u volan haljinicama nalik onima Romanovljevih kćeri, siroče Esther je jedna od dijaboličnijih suvremenih filmskih pojava.

Prošlo je doba kad su film nastanjivale kneginjice u volan haljinama, došlo je doba kada proglašavamo esterifikaciju, doba demonskih dama, tankih usana i smaragdnih zmijskih očiju.

Esterifikacija kao formula za neshvatljivo ružno i izvaserijsko zlo,  za zlo umotano u sjajni bombonjerski celofan, koje umjesto alkohola u čarobnoj nutrini čokolade nosi pravi pravcati arsen.

Dok će djeca prva hrliti na ovakve moderne triler horore i čak na scene masakriranja člana obitelji se grohotom smijati, jer film je to pobogu, stariji će ipak radije odlaziti na suptilne i filigranski zamotane bombonjere Pedra Almodovara. "Siroče" je proizvod namijenjen lakoj adrenalin zabavi, no ipak ne toliko plitak da ga ne bi mogao s pažnjom odgledati i poklonik nekog drugačijeg filmskog medija. Scena u kojoj Esther govori pomajci da zna ona šta to ljudi koji se vole rade - da se eto jebu - jedna je od boljih na modernom filmu. I trenutak kad iz malene sjajne bombone nadire arsen. Mmmm, gugutat će svi prije nego im se paralizira tijelo... Proces esterifikacije započinje...

film
Autor   Mica Perić
kupus
bombon od arsena
arhiva
naslovnica
kolumne
forum
kontakt

Filmska vrpca pretrpjela je dosad brojnu demonsku djecu - od manje opasnih vragolana koji demoliraju kuću do istinskih vražjih poslanika s urezanim trima šesticama na potiljku. Isabelle Fuhrman zaslužna je za novu dozu dječje jeze na velikome platnu - mala usvojena Estonka unijet će nemir u američku obitelj i razoriti je poput projektila. Mica Perić pogledala je "Siroče" Jaumea Colleta-Serre i ocijenila ima li u njemu išta više od lake zabave.

 

Demonske djece je vazda bilo na filmu. Bio je jednom Macaulay Culkin đavolski „dobri“ sin, bila je mala Kirsten Dunst vampirica kojoj se niz usne slijevala krv, a mala je Linda Blair hodala unatraške niz stepenice opsjednuta đavlom.

Sićušna Isabelle Fuhrman izvrsno je utjelovila malu zloslutnicu u filmu "Siroče", redatelja Jaumea Colleta-Serre, inače autora filma "House of Wax". Fuhrmanova je 12-godišnja glumica rodom iz Washingtona pred kojom je sigurno uzbudljiva dječja, ako ne i odrasla filmska karijera.

O zlu koje stiže s istoka, iz Rusije, dalo se razglabati u atomskim skloništima koja su nicala za hladnog rata po Americi. U ovom filmu "zlo iz Rusije" nije fantomski bojni projektil niti dolazi iz SSSR-a. Dolazi iz Estonije, i zloslutno je biće koje sprema preustrojiti cijelu jednu ranjenu američku obitelj. Preustrojiti i rastrojiti. Baš poput bojnog projektila. No jednog emocionalnog bojnog projektila, godinama nakon pada Željezne zavjese, no sličnih konotacija.

Glede sinopsisa, on je jednostavan. Bračni par izgubi dijete i u njihov dom stiže devetogodišnja Esther, siroče koje se na prvi pogled izvrsno uklopi s njihovo dvoje biološke djece. Esther je nevjerojatno zrela i sposobna djevojčica no, kud god da krene, nekako privlači nevolju. Otac obitelji to ne vidi, no majka postaje svjesna. Ali kako zaustaviti zlo kad ti se uvuče u flanelske posteljine urednog doma koji i bez njega skriva brojne tragedije?

Vera Farmiga (također s istoka, podrijetlom iz Ukrajine) uvjerljivo glumi majku, suprugu, ex alkoholičarku, glazbenicu koja se bori s demonskom posvojenom kćeri. Tu glumicu zasigurno čeka fina karijera u mainstream američkom filmu jer je sugestivna i lako se gledatelj suživi s likovima koje tumači. Peter Saarsgard je otac, po scenarističkoj definciji mlakonja, pussy, neadekvatan uzor ogledne sveameričke obitelji.

Horor triler počiva na atmosferi, suptilno građenoj napetosti, uvjerljivim kadriranjima i naravno karizmi malene Isabelle Fuhrman koja je nevjerovatno jeziva. Krečnjavo bijele puti, laganomafijaškiruskog akcenta, s povezicama na rukama i na vratu koje skrivaju ožiljke, u volan haljinicama nalik onima Romanovljevih kćeri, siroče Esther je jedna od dijaboličnijih suvremenih filmskih pojava.

Prošlo je doba kad su film nastanjivale kneginjice u volan haljinama, došlo je doba kada proglašavamo esterifikaciju, doba demonskih dama, tankih usana i smaragdnih zmijskih očiju.

Esterifikacija kao formula za neshvatljivo ružno i izvaserijsko zlo,  za zlo umotano u sjajni bombonjerski celofan, koje umjesto alkohola u čarobnoj nutrini čokolade nosi pravi pravcati arsen.

Dok će djeca prva hrliti na ovakve moderne triler horore i čak na scene masakriranja člana obitelji se grohotom smijati, jer film je to pobogu, stariji će ipak radije odlaziti na suptilne i filigranski zamotane bombonjere Pedra Almodovara. "Siroče" je proizvod namijenjen lakoj adrenalin zabavi, no ipak ne toliko plitak da ga ne bi mogao s pažnjom odgledati i poklonik nekog drugačijeg filmskog medija. Scena u kojoj Esther govori pomajci da zna ona šta to ljudi koji se vole rade - da se eto jebu - jedna je od boljih na modernom filmu. I trenutak kad iz malene sjajne bombone nadire arsen. Mmmm, gugutat će svi prije nego im se paralizira tijelo... Proces esterifikacije započinje...

film
Autor   Mica Perić