između zakona i grijeha

arhiva
naslovnica
kolumne
forum
kontakt

Po pravilu, kazališni festivali uvijek započinju najreprezentativnijim, pouzdano učinkovitim predstvama. Nema sumnje da je Societas Raffaello Sanzio skupina od koje osamnaesti Eurokaz puno očekuje. On će odrediti ovogodišnju festivalsku percepciju, a ako je suditi po bivšim gostovanjima u Zagrebu, te sjajnom renomeu svjetskoga glasa, Gordana Vnuk nije mogla promašiti. "Tragedija Endogonidia" igra u utorak i srijedu u ZKM-u.

 

Stari znanci zagrebačke publike na Eurokaz donose četvrtu epizodu iz ciklusa "Tragedia Endogonidia". Dramatska osnovica koja se vezuje uz deset europskih gradova, nastaje još od 2002. u Ceseni, njihovu sjedištu, a u Zagrebu će izvesti četvrtu epizodu, inspiriranu Bruxellesom.

Riječ je o sasvim metaforičkoj inspiraciji, jer se predstava na bavi gradovima, već "njihovim duhovima", kako je to objasnio redatelj Romeo Castellucci. "Inspirirani smo službenošću arhitekture, u predstavi to je više volumen negoli klasična scenografija. Uzeli smo najneutralniji mogući volumen, ali koji istodobno duhom podsjeća na institucije - mramor. Mramor ima karakteristiku da se preobražava u odnosu na osobu koja ulazi u sobu."

 

 

 

 

 

 

Castellucci, koji dogodine postaje i umjetničkim direktorom Venecijanskog bijenalea, smatra da je danas nemoguće napraviti tragediju kakvu poznajemo iz Aristotelovih vremena. Pozivajući se na zapadnjačko iskustvo, iz službene su grčke terminologije preuzeli samo "epizodu", onaj dio tragedije koji se odnosi na čistu akciju. "Ovo je projekt koji je nastao iz spoznaje promašaja, iskustvo tragedije ne može biti potpuno bez kora. Stoga je ova tragedija fragment, ruševina", kaže Castelluci.

Avignon, Berlin, Pariz, Rim, Bergen, Strasbourg, London, Marseille, Cesena i Bruxelles nose svaki svoju poziciju tragičnosti. Epizoda koju ćemo gledati, zanimljiva u kontekstu novih hrvatskih vanjskopolitičkih zbivanja, progovara iz pozicije institucija, pa tako i onih europskih. Tematizirajući odnos sa zakonom i odnos s grijehom, "Tragedija endogonidia" balansira između dva esencijalna pola, emocije i komocije.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kroz likove policajca, djeteta ili starca, Societas Raffaello Sanzio osvještava potrebu da se bori protiv zakona. "Tragični junak mora rušiti zakone da bi bio tragični junak", kaže Castelluci. "Mojsije lomi Zakone u ime više sile upravo zato da bi se zakoni poštivali. I tu je njegova kontradikcija".

kazalište
Autor    Ivan Kralj
Program 18. Eurokaza pogledajte ovdje
Iz arhive: Gordana Vnuk: "Eurokaz je referenca!", intervju 21.6.2004.
kupus

između zakona i grijeha

arhiva
naslovnica
kolumne
forum
kontakt

Po pravilu, kazališni festivali uvijek započinju najreprezentativnijim, pouzdano učinkovitim predstvama. Nema sumnje da je Societas Raffaello Sanzio skupina od koje osamnaesti Eurokaz puno očekuje. On će odrediti ovogodišnju festivalsku percepciju, a ako je suditi po bivšim gostovanjima u Zagrebu, te sjajnom renomeu svjetskoga glasa, Gordana Vnuk nije mogla promašiti. "Tragedija Endogonidia" igra u utorak i srijedu u ZKM-u.

 

Stari znanci zagrebačke publike na Eurokaz donose četvrtu epizodu iz ciklusa "Tragedia Endogonidia". Dramatska osnovica koja se vezuje uz deset europskih gradova, nastaje još od 2002. u Ceseni, njihovu sjedištu, a u Zagrebu će izvesti četvrtu epizodu, inspiriranu Bruxellesom.

Riječ je o sasvim metaforičkoj inspiraciji, jer se predstava na bavi gradovima, već "njihovim duhovima", kako je to objasnio redatelj Romeo Castellucci. "Inspirirani smo službenošću arhitekture, u predstavi to je više volumen negoli klasična scenografija. Uzeli smo najneutralniji mogući volumen, ali koji istodobno duhom podsjeća na institucije - mramor. Mramor ima karakteristiku da se preobražava u odnosu na osobu koja ulazi u sobu."

 

 

 

 

 

 

Castellucci, koji dogodine postaje i umjetničkim direktorom Venecijanskog bijenalea, smatra da je danas nemoguće napraviti tragediju kakvu poznajemo iz Aristotelovih vremena. Pozivajući se na zapadnjačko iskustvo, iz službene su grčke terminologije preuzeli samo "epizodu", onaj dio tragedije koji se odnosi na čistu akciju. "Ovo je projekt koji je nastao iz spoznaje promašaja, iskustvo tragedije ne može biti potpuno bez kora. Stoga je ova tragedija fragment, ruševina", kaže Castelluci.

Avignon, Berlin, Pariz, Rim, Bergen, Strasbourg, London, Marseille, Cesena i Bruxelles nose svaki svoju poziciju tragičnosti. Epizoda koju ćemo gledati, zanimljiva u kontekstu novih hrvatskih vanjskopolitičkih zbivanja, progovara iz pozicije institucija, pa tako i onih europskih. Tematizirajući odnos sa zakonom i odnos s grijehom, "Tragedija endogonidia" balansira između dva esencijalna pola, emocije i komocije.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kroz likove policajca, djeteta ili starca, Societas Raffaello Sanzio osvještava potrebu da se bori protiv zakona. "Tragični junak mora rušiti zakone da bi bio tragični junak", kaže Castelluci. "Mojsije lomi Zakone u ime više sile upravo zato da bi se zakoni poštivali. I tu je njegova kontradikcija".

kazalište
Autor    Ivan Kralj
Program 18. Eurokaza pogledajte ovdje
Iz arhive: Gordana Vnuk: "Eurokaz je referenca!", intervju 21.6.2004.