Tu ste: Home // Glazba // Kazalište // Francuski pionir elektrocirkusa: „Htjeli smo stvarni dijalog glazbe i cirkusa!“

Francuski pionir elektrocirkusa: „Htjeli smo stvarni dijalog glazbe i cirkusa!“

LonelyCircus_coverSébastien Le Guen je akrobat i glumac fizičkog teatra, srce i duša francuske cirkuske skupine Lonely Circus. Povodom gostovanja s hvaljenom predstavom „Fall Fell Fallen“ u Zagrebačkom kazalištu mladih koje će se održati 9. rujna u 20:00, u okviru Festivala novog cirkusa i Rendez-vous, festivala Francuske u Hrvatskoj, donosimo razgovor sa Sébastienom o ovom zanimljivom eksperimentalnom konceptu nazvanom elektrocirkus i putu koji je doveo do stvaranja predstave koja će otvoriti ZKM-ovu novu sezonu.


Odakle naziv Lonely Circus i zašto engleski naziv za francusku skupinu?

Naziv je potekao od prve predstave, nastale prije petnaest godina s konceptom cirkuskog umjetnika kao one-man-banda (evo već prve veze s glazbom!) u kojoj sam sve radio sâm – sve cirkuske tehnike, glazbu, prezentaciju. Otada sam napravio sedam predstava, no ime se zadržalo. A engleski jer je to jezik music-halla i slavnog američkog cirkusa. Smiješno je da ljudi ponekad misle da je riječ o obiteljskom nazivu!

Žanr je začela željezna konstrukcija!

Elektrocirkus je temeljen na Vašoj suradnji s glazbenikom Jerômeom Hoffmanom, kako ste vas dvojica počeli raditi zajedno? Odakle je niknula ideja elektrocirkusa?

Na samome početku, Jerôme je počeo raditi na soundtracku za predstavu nazvanu „Le Galop du Girafon“ u kojoj se koristila ogromna bučna željezna konstrukcija (isto kao u „Le Poids de la Peau“). Od zvukova konstrukcije teško smo čuli soundtrack i htjeli smo da konstrukcija bude posve tiha, ali Jerôme je rekao: „Hej, slušajte konstrukciju, sve te zvukove… Zar ne možemo s time napraviti glazbu??“ To je bio sam početak elektrocirkusa.

Sébastien Le Guen pokušava održati balans na konstrukcijama koje slaže od drvenih dijelova

Sébastien Le Guen pokušava održati balans na konstrukcijama koje slaže od drvenih dijelova

Kako je koncept elektrocirkusa evoluirao tijekom godina?

U početku, s „Poids de la Peau“, Jerôme je bio glazbenik u klasičnom smislu, glazbom prateći cirkuske tehnike i poteze. Bio je smješten na pozornici, ali ne u prvom planu, kao i svi cirkuski orkestri. Za „Fall Fell Fallen“ htjeli smo stvarni dijalog između kretnji i zvukova, cirkusa i glazbe… Tko koga vodi? Odakle, dokle i zašto? Zamišljamo površinu pozornice i Jerôme je sa mnom na pozornici kao ping-pong DJ-set. Predstavu „Dans les Bois“ smo pak radili specifično na zahtjev festivala u Avignonu te smo tom prilikom pozvali repera da izvodi svoj živi govor kao dio predstave.

Putovanje između mraka i humora

Što vas je inspiriralo da napravite „Fall Fell Fallen“, možda neki usponi i padovi u privatnom životu?

Željeli smo da publika zamišlja što god želi. Jest, naši su osobni životi inspirirali, obojili „Fall Fell Fallen“, osobito događaji iz mojega života tijekom probi za predstavu, ali i mnogo što iz Jerômeova života, no zapravo se nadamo da će životi svih ljudi naći vezu s ovom predstavom. Nije potrebno znati što je što točno i što znači da biste gledali i, što je još važnije, osjetili naš rad. Neke ljude zahvati mračna strana, druge više humor, eksperiment, sama glazba… Neke možda sve zajedno, a nadamo se da jako mali broj ljudi ne zahvati ništa. Sve što možemo reći je… Pođite s nama… Gledajte i slušajte, na ovom pedesetominutnom putovanju s nama!

Koje cirkuske tehnike i umijeća koristite u „Fall Fell Fallen“ te kako glazba komunicira s njima? Kako jedno drugo inspirira?

Uvježban sam kao hodač po žici te sam mnogo radio na ideji opadanja (što daje drugo značenje nazivu „Fall Fell Fallen“) svih osjećaja i vizualnih osjeta ove umjetnosti. Zamišljao sam različite padajuće strukture ili igre i počeo sam raditi s tim elementima (možda poput plesača?) istovremeno osluškujući njihove vlastite zvukove, njihovo disanje. Kakve su osjete, kakve slike sugerirali. Zapravo mi je teško raditi u tišini. Glazba, zvuk je već ondje. Tišina zapravo i ne postoji, posebno za ljudsko biće. Samostalno i sa Jerômeom nastojim uhvatiti pojedinačne zvukove svih sekvenci pokreta.  Jerôme je od samog početka bio ondje sa svojim mikrofonima, ali i spreman reagirati i odgovoriti na moje prijedloge. To je zaista igra među nama. Ne samo cirkus, ne samo elektroakustična glazba: elektrocirkus!

Gostovanje Lonely Circusa u ZKM-u organizira Mala performerska scena uz podršku Ministarstva kulture, Ministarstva vanjskih i europskih poslova, Veleposlanstva Francuske u Hrvatskoj, Francuskog instituta, Grada Zagreba, te Turističke zajednice grada Zagreba. Rad udruge u 2015. godini podržava i zaklada Kultura nova



Komentiraj

*


Copyright © 2012 Kupus.net. All rights reserved.
Designed by Theme Junkie. Powered by WordPress.