Tu ste: Home // Film // Animacija u zemlji čudesa

Animacija u zemlji čudesa

Zec-Alica-i-Ludi-Klobucar_AnimafestAnimafest je festival koji je u svojoj dugoj povijesti, čiji začetak seže u 1972. godinu, plesao između bijenalnog i anualnog ritma, između kratkog i dugog metra, pokušavajući se na razne načine uspješno boriti s izazovima vremena kroz koja je prolazio. U 2015. godini, u onom što se danas zove 25. izdanje festivala (a i oko brojki tu treba biti uvjetan), svjetski festival animiranog filma Animafest ponovno uvodi jasan red – bit će to festival koji se održava svake godine, a sadržava i kratkometražni i dugometražni natjecateljski program, baš poput svog starijeg brata iz Annecyja, koji je djelomično i izazvao pomutnju kad je krenuo na svakogodišnji ritam. Od A do Z, animacijska trka sad je tako ponovno posve ravnopravna.

Godina hrvatskih selektora i hrvatskih autora

Selekciji na ovogodišnjem Animafestu nadalo se čak 1605 prijava iz 77 zemalja. U natjecateljski program na kraju je ušlo njih 177, ali od 9. do 14. lipnja zagrebačka će publika u Kinu Europa i Tuškanac te Cineplexx centru Kaptol moći pogledati više od 300 filmova! Novost je da ih ovoga puta ne biraju „ugledni međunarodni stručnjaci“, već domaći, zagrebački autori kao što su Nikica Gilić, Petra Zlonoga, Ivana Bošnjak, Marko Meštrović, Martina Peštaj, Lado Skorin i Daniel Šuljić, umjetnički ravnatelj Animafesta.

Animafest-2015-plakat

Plakat 25. Animafesta – autorica ilustracije Petra Zlonoga

U velikom natjecanju dugog metra snage će odmjeriti japanski anime inspiriran istitnitim događajima poslije Drugog svjetskog rata „Giovannijev otok“ (Mizuho Nishikubo), američki „Preljubnik“ (Bill Plympton) pun golotinje i nasilja, koprodukcijska, a zapravo irska „Pjesma mora“ (Tomm Moore) o epskom putovanju djevojčice koja se može preobraziti u tuljana koje je nominirano i za Oscara, debitantsko „Umijeće sreće“ (Alessandro Rak) s apokaliptičnih ulica Napulja, brazilski „Dječak i svijet“ (Ale Abreu), latvijsko „Kamenje u džepovima“ (Signe Baumane), koreanski „Prevarant“ (Sang-ho Yeon), te hrvatski film Dalibora Barića i Tomislava Babića „Nepoznate energije, neidentificirani osjećaji“ koji nas vodi u svijet parapsiholoških fenomena uz eksperimentalnu obradu filma i fotografije. U selekciji kratkog metra, očekivano, konkurencija je veća, ali i tu su se našli neki hrvatski filmovi – „Wiener Blut“ Zlatka Boureka i Pavla Štaltera te „Levitacija“ Marka Meštrovića. No prava je novost 25. Animafesta uvođenje natjecanja hrvatskog filma koje želi odgovoriti rastu domaće produkcije i omogućiti joj međunarodnu promociju. Posebno će biti prezentiran i sektor videoigara, osobito nakon što je početkom godine osnovan Klaster hrvatskih proizvođača računalnih igara, kao dobar primjer domaće kreativne industrije koja 99% svoga softevera – izvozi.

Alisa u berbi psihodeličnih gljiva

Svaki festival koji drži do sebe ima zemlju-partnera, a za Animafest je to ove godine – zemlja čudesa, kako su to piknikom na Zrinjevcu, jednoj od festivalskih open air pozornica već najavili Zec, Ludi klobučar i u Alisu preodjevena izvršna producentica festivala Paola Orlić. „Alisa iz zemlje čudesa dolazi u Hrvatsku, zemlju čuda“, rekao je na press konferenciji ravnatelj Šuljić, dodavši da filmovi u ovoj selekciji većinom nisu namijenjeni djeci. Od Disneyja do Švankmajera, ova nadrealna tema inspirirala je mnoge, pa i studente koji su u šezdesetima u Alisinoj psihodeličnoj sudbini prepoznali bliske im motive uzimanja narkotika. U kratkometražnoj selekciji na temu Alise moći ćete tako pronaći i seksualnu tripoidnu animiranu agresiju („Malice in Wonderland“, Vince Collins).

Thomas_Johnson_Portrait

Thomas Johnson izvest će animirani duracijski performans, satim portretirajući – baš vas!

„Svaki festival na kraju dana želi se opustiti pa su tu i izložbe, koncerti, performansi…“, najavljuje ravnatelj Šuljić koji će na završetku festivala i sam stati za DJ pult u festivalskom klubu Vinyl, pod pseudonimom DJ Direktor Shullio. Medijska fasada Muzeja suvremene umjetnosti također će ugostiti animirane radove šesnaest autora, a rad Tomislava Mikulića „Portreti od niti“ je interaktivan – ako fotografirate medijsku fasadu, ugledat ćete portrete koji su golom oku nevidljivi. Ako vam je pak do vlastitoga portreta, na terasi Kina Europe animator Thomas Johnson manipulirat će lutkom, svojevrsnim mini me-om,  koji izrađuje crtež osobe koja pristane s umjetnikom popiti kavu.

Već sada znamo da će ovogodišnju Nagradu za životno djelo dobiti Michel Ocelot, francuski velikan animiranog filma, a za najbolju školu animacije – Bezalel Academy of Arts and Design. Za ostale nagrade iz natjecateljskih programa morat ćemo pričekati kraj festivala. Plan svoje šestodnevne animirane avanture možete sastaviti detaljno se informiravši o festivalskom programu na njegovim web stranicama – www.animafest.hr.



Komentiraj

*


Copyright © 2012 Kupus.net. All rights reserved.
Designed by Theme Junkie. Powered by WordPress.